Albelli heeft een driejarige strategische overeenkomst gesloten met De Telegraaf. Lezers kunnen via gerichte acties kennismaken met de fotoboeken van Albumprinters consumentenmerk.
De Telegraaf wil een graantje meepikken uit de groeiende markt voor online gemaakte fotoboeken en sloot het contract met Albelli op basis van revenue share. Manager new business voor de consumentenmarkt Charles Aalders: 'We zien dat de markt van persoonlijke fotoboeken sterk in opkomst is. De acties die we samen met Albelli doen, vergroten de meerwaarde van een abonnement op De Telegraaf. Veel kranten belonen alleen nieuwe abonnees. Wij waarderen juist onze trouwe abonnees. Dit is voor ons een zeer persoonlijke manier om hen te bedanken en langer aan ons te binden.'
De eerste gezamenlijke acties zijn gericht op de zomer. Vakantiegangers die de bezorging van de krant tijdelijk hebben stopgezet, ontvangen bij terugkeer een ansichtkaart om hen welkom te heten en een kortingsbon voor het maken van een vakantiefotoboek. Ook Nederlanders in den vreemde worden bediend: mensen die in het buitenland De Telegraaf kopen, krijgen daarbij een bon. Vijf bonnen geven recht op een Albelli-fotoboek.
De fotoboeken van Albumprinter/Albelli kwamen onlangs als beste uit een test van de Consumentenbond, die online fotoboeken onder de loep nam.
Door de positieve test van de Consumentenbond ben ik het ook maar gaan proberen. Bij de Apple werkt het niet bij mij maar via Windows XP ging het prima. Mijn eerste Album hier besteld en betaald via iDeal. Binnen 7 dagen wordt het bezorgd.. 1 dag van te voren krijgt men bericht dat het gepost is.. Bij mij is het nu 8 werkdagen geleden en heb nog geen enkel bericht gehad. Communicatie met Albelli is niet geweldig.. reacties blijven uit. Volgende keer ga ik even een ander proberen want service vind ik ook belangrijk.
Mijn boek zou onderweg zijn maar is nooit aangekomen. Op mail wordt nauwelijks gereageerd. Wel betaald maar geen boek. De procedure ging prima maar nu mijn boek nog.