Google verbindt de fysieke wereld verder met online door zelfgemaakte foto’s van objecten, restaurants of winkels te koppelen aan de informatie in de zoekmachine. Google Lens maakt retailers zo gemakkelijker digitaal vindbaar voor consumenten.
Google presenteerde gisteren tijdens zijn jaarlijkse updatecongres verschillende nieuwe functies voor de smartphone. Vooral Google Photos wordt veel slimmer, door Lens. Ook wil de zoekgigant foto’s gaan printen in een fysiek fotoalbum, voor $9,99. Losse foto's laten afdrukken is nog niet mogelijk.
Koppeling met winkelinfo
Voor retailers kan de informatiekoppeling met zelfgemaakte foto’s interessant zijn, omdat een gebruiker aan de hand van de etalage van een winkel direct online kan zien wanneer deze geopend is, welke webshop aan de vestiging gekoppeld is en hoe hij met het personeel in contact kan komen. In onderstaande video legt Google het uit:
Beschikbaarheid
De nieuwe functies worden binnenkort beschikbaar op het web, op Android-apparaten en de iOS-versie van Google Photos. De fotoalbums zijn alleen in de Verenigde Staten via het web te bestellen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google koppelt winkelinfo aan zelfgemaakte foto’s
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.