Twinkle | Digital Commerce

Otto introduceert widgets met lifestyle nieuws

2017-05-26
170130
  • 1:11

Otto gaat meer gebruik maken van lifestyle nieuws om klanten te interesseren voor zijn producten. Het bedrijf brengt zogenoemde Lifestyle Widgets op de Nederlandse markt.

Een team van journalisten produceert zeven dagen per week berichten voor de Lifestyle Widgets. Affiliates van Otto kunnen een eigen widget aanmaken, die aansluit bij de look and feel van hun website. Ook kunnen ze zelf bepalen welk type nieuws er in de widget moet worden opgenomen, bijvoorbeeld over mode, reizen of carrière.

Als een internetgebruiker klikt op een headline uit een widget, komt hij terecht op de site nieuws.otto.nl. Daar vindt hij het hele branded lifestyle bericht, waarin een actueel nieuwsfeit wordt gekoppeld aan een van de producten van Otto. Zo wordt een nieuwtje over stoppen met roken op nu.nl bijvoorbeeld aangewend om setjes sportkleding van Otto aan te prijzen. Steeds wordt verwezen naar de bron van het nieuwsbericht. Dat is altijd een titel van een uitgever waarmee zogenoemde content sharing partnerships zijn overeengekomen.

De Lifestyle Widgets passen in Otto´s content driven marketingstrategie, die gericht is op informeren, inspireren en adviseren. In november vorig jaar introduceerde het bedrijf al de zogenoemde Lifestyle Agent, een soortgelijke toepassing op basis van rss.

Verschillende partijen hebben Otto geholpen bij de lancering van de Lifestyle Widgets. Behalve online uitgevers zijn dat onder meer de affiliate marketingbedrijven M4N, Zanox en Tradetracker. Qlikworld, dat ook bij de realisatie van de Lifestyle Agent betrokken was, tekende voor de ontwikkeling.