Adverteren bij zoekmachines is niet alleen in het bedrijfsleven populair. Ook politici maken er steeds vaker gebruik van. De Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama bijvoorbeeld heeft tot nu toe al bijna 3,5 miljoen dollar aan advertenties voor zijn campagne op internet uitgegeven.
Meer dan 2,8 miljoen dollar heeft Obama inmiddels aan advertenties weggezet bij Google. Dat komt neer op 82 procent van zijn totale internetadvertentie-uitgaven van 3,47 miljoen dollar (2,2 miljoen euro).
De Democratische presidentskandidaat spendeerde in de maand januari een slordige 640.000 dollar, maar dat is nog niets vergeleken met het budget voor de maand februari, want dat was 1,9 miljoen dollar, zo schrijft online marketingbedrijf ClickZ.
In maart deed Obama het rustiger aan met een online budget van 880.000 dollar en in april adverteerde hij op internet voor slechts 234.000 dollar.
Overigens adverteert Obama niet alleen op Google. Ook sociale netwerksites zoals Facebook, Myspace en Community Connect genieten van een klein deel van het campagnebudget.
Volgens een expert van ClickZ kan het totale advertentiebudget van Obama tot de presidentsverkiezingen in november oplopen tot 3 miljard dollar.
Het is niet bekend hoeveel zijn concurrent Hillary Clinton aan online advertenties uitgeeft.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Barack Obama adverteert voor miljoenen bij Google
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.