Twinkle | Digital Commerce

Wat te doen met geblokkeerde afbeeldingen in e-mails?

2017-05-26
  • 1:23

De meeste e-mailprogramma's blokkeren standaard afbeeldingen in berichten. Hoe moet je daar als marketeer mee omgaan? En hoe kan je ervoor zorgen dat, ondanks de blokkade, de boodschap toch overkomt?

Ongeveer zes op de tien afbeeldingen in e-mails worden geblokkeerd in mailprogramma's. Uit een studie van e-mail serviceprovider SubscriberMail blijkt dat de respons op berichten die zijn geoptimaliseerd voor het blokkeren van afbeeldingen, veel hoger is.

Het bedrijf stuurde als proef naar 50.000 testpersonen een bericht dat niet was geoptimaliseerd voor afbeeldingblokkades. Ook ontvingen ze een bericht dat wel was aangepast aan de strenge eisen van e-mailprogramma's. Het geoptimaliseerde bericht leverde uiteindelijk 87 procent meer kliks op dan het andere mailtje.

SubscriberMail geeft daarom enkele tips om te voorkomen dat een bericht verloren gaat als de afbeeldingen niet worden getoond.

  • Ontwerp e-mails waarbij het belangrijkste boven "de vouw", dus in de bovenste helft, van het bericht. Houd ermee rekening dat internetters linksboven in het bericht beginnen met lezen.
  • Gebruik html-kleuren om e-mails aantrekkelijker te maken voor ontvangers waar geen afbeeldingen worden getoond. Verberg een html-kleurcode achter een afbeelding, bijvoorbeeld achter een grafische reactieknop. Mocht de grafische knop dan zijn geblokkeerd, dan zal het html-gekleurde vakje wel zichtbaar zijn en helpen om de antwoordlink te vinden.
  • Maak gebruik van de alt-tekst om de beschrijving te geven van de afbeelding die niet zichtbaar is. Gebruik dus niet alt-teksten zoals "Afbeelding 1"
  • Plaats boven in de e-mail een link naar de webversie van de mailing. Hiermee kan de gebruiker de browser openen en de opmaak bekijken zoals het bedoeld is.
  • tot slot adviseert SubscriberMail om een professioneel bedrijf in te huren die oplossingen heeft voor het blokkeren van afbeeldingen.