Bol.com heeft in stilte een nieuwe boodschap geïntroduceerd in zijn marketingcampagnes. ‘Je kan het met bol.com’, klinkt het in commercials voor zowel consumenten als zakelijke verkopers.
De afgelopen jaren hebben we de met onze campagne ‘De winkel van ons allemaal’ ons imago van online boekverkoper weten om te zetten naar online warenhuis. Binnen deze campagne stond vooral de boodschap van ons ‘brede assortiment’ centraal, waarbij onze tv-commercials het meest in het oog sprongen. Onderzoek geeft aan dat die boodschap inmiddels goed geland is’, vertelt woordvoerster Marjolein Verkerk aan Twinkle.
Focus verschuift
De pay-off ‘De winkel van ons allemaal’ blijft bestaan, maar de focus van het brede assortiment verschuift naar ‘de mentaliteit die wij als merk willen uitdragen: “Je kan het met bol.com”’, aldus Verkerk. De boodschap verschijnt onder andere in online video’s (op deze website) en printmedia.
Pay-offs
Bol.com veranderde de afgelopen jaren ook al meerdere keren van pay-off. Van ‘De grootste mediawinkel van Nederland’, via ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’ (2011), kwam de pure player uiteindelijk uit op de huidige ‘De winkel van ons allemaal’ (2014).
Geeft inderdaad wat meer focus op de verkopers die via bol.com handelen. Dit wordt nu echt belangrijk voor ze.
Persoonlijk kan ik de mentaliteit van bol.com erg waarderen. Ze durven gewaagde wijzigingen te maken (die vaak ook nog erg goed uitpakken) in zowel hun platform als in de boodschap die ze uitdragen .
Toch ben ik erg benieuwd hoe deze nieuwe boodschap door het publiek zal worden ontvangen.