De onlangs opgeheven thuiswinkelzender LiveShop heeft een opvolger: ShopZo. Dit 24-uurs homeshoppingkanaal is vandaag van start gegaan op de analoge en digitale kabelabonnementen van @Home, Casema en Multikabel op de frequentie van de onlangs gestopte tv-zender Liveshop.
De nieuwe zender, die een initiatief is van HomeShopping Media, is tot stand gekomen dankzij investeringen van Trans Equity Network, Marc Fund en voormalig LiveShop-directeur Marc Maters. Samen met Toine Vos en Jan Dirk Dijker, die ook bij LiveShop betrokken waren, vormt Maters de leiding van het nieuwe bedrijf HomeShopping Media, meldt Dutch Media weblog.
Nieuw in de winkelformule is Suus, een programmaformule waarbij nadrukkelijk de vrouwelijke kijker wordt aangesproken. Op tv en via internet (website Shopzo.nl is nog in aanbouw, red.) worden producten aangeboden als sieraden, horloges, edelstenen en producten op het gebied van persoonlijke verzorging, mode en accessoires.
De zender ShopZo bestaat verder uit andere thuiswinkelprogramma's en vormen van Direct Response TV.
De voorganger LiveShop is per maart gestopt met het uitzenden van infomercials. Begin dit jaar kwam homeshoppingbedrijf Tel Sell in financiële problemen en werd het bedrijf door de rechter failliet verklaard.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Opvolger LiveShop heet ShopZo
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.