Twinkle | Digital Commerce

In gesprek met Carl Boshouwer Kroet

2023-10-11
1120630
  • [interview]
  • 1:09

In 2018 werd Tel Sell verkocht aan het Oostenrijkse Mediashop Group. Momenteel is Mediashop Group, wat een gevestigd distributiebedrijf is dat innovatieve producten ontwikkelt en verkoopt, Europees marktleider op het gebied van Homeshopping en een betrouwbare partner voor meer dan 175 tv-stations. We spreken vandaag met Carl Boshouwer Kroet, E-commerce manager, over de unieke waarde en over de uitdagingen van Tel Sell part of Mediashop.

Waar zijn jullie trots op?

“We hebben een unieke propositie waarbij TV nog altijd de voornaamste traffi c-driver is. We zien dat de conversie steeds vaker online plaatsvindt en de afgelopen jaren is aanzienlijk geïnvesteerd in de online aanwezigheid van Tel Sell. Zo vond er vorig jaar een grote relaunch plaats waarbij het nieuwe platform als eerste in Nederland werd gelanceerd. We werden geconfronteerd met de nodige infrastructuuruitdagingen, maar hebben deze kunnen overwinnen, waardoor andere webshops binnen Mediashop Group nu ook succesvol kunnen opereren op het nieuwe platform”, vertelt Carl.

Wat zijn jullie grootste uitdagingen? En hoe gaan jullie daarmee om?

“Het aanspreken van een nieuw en jonger publiek naast onze reeds bestaande doelgroep, die voornamelijk via televisie wordt bereikt, vormt onze voornaamste uitdaging. Door op een meer strategische wijze te adverteren en te profiteren van opkomende online kanalen en social media, streven wij ernaar om het nieuwe publiek effectiever te bereiken en te betrekken”, aldus Carl.

Meer weten? Op onze website gaat Carl uitgebreid in op onder andere deze uitdaging als ook op de toekomstplannen van het bedrijf.