Twinkle | Digital Commerce

Rabobank zet Youtube in als marketinginstrument

2017-05-26
170130
  • 0:53

De Rabobank start definitief met een eigen kanaal op videosite Youtube, waar video's worden gepubliceerd over sport. De bank wil in het eerste kwartaal vooral ervaring opdoen met "de werking en dynamiek" van 's werelds grootste videosite.

De bank is naar eigen zeggen de eerste adverteerder met een zogeheten branded channel op Youtube. Rabobank verwacht hiermee het bereik op Youtube en andere sites binnen het Google-netwerk, te vergroten.

Op het Youtube-kanaal kunnen internetters een kijkje nemen achter de schermen van sporten die door de bank worden gesponsord, zoals hockey, paardensport en wielrennen. De beelden zijn afkomstig van Rabo SportTV en waren tot voor kort alleen via een website te bekijken.

Rabo SportTV werd in juli al geïntroduceerd. Sinds september experimenteert de bank met het plaatsen van videobeelden op Youtube. Omdat de organisatie daar tevreden over is, is nu besloten dat Youtube als volwaardig marketinginstrument wordt ingezet. De Rabobank werkt hierbij samen met bureau QNH Interactive.