Twinkle | Digital Commerce

YouTube lanceert 30 juni eerste officiële winkelkanaal

2023-06-23
1000562
  • [nieuws]
  • 0:47

Videoplatform YouTube lanceert op 30 juni een eerste live handelsplatform in Zuid-Korea. Het platform is van plan om winkelcontent van zo’n dertig merken te tonen tijdens de livestream.

Dit meldt Inside Retail op de site. Eind 2022 gaf Philipp Schindler, chief business officer van Alphabet (het moederbedrijf van Google en YouTube), aan dat het bedrijf het plan heeft om YouTube ‘meer winkelbaar’ te maken. "Het staat nog in de kinderschoenen, maar we zien veel potentieel en maken het gemakkelijker voor mensen om te winkelen bij de makers, merken en inhoud waar ze van houden", zei Schindler.

Vorig jaar zomer is YouTube een samenwerking aangegaan met e-commerceplatform Shopify. Met YouTube Shopping kunnen verkopers al hun volledige assortiment op drie manieren verkopen: via livestreams, on-demand video’s en een store tab. Hiermee zijn de eerste stappen naar live shopping gezet.