Hoewel het bezoekersaantal in een jaar is gedaald, is eBay in de Verenigde Staten nog altijd de grootste e-commercesite. De veilingsite telde in november van de Amerikaanse webwinkels de meeste unieke bezoekers. Gemiddeld blijven bezoekers ook veel langer op eBay hangen dan op de site van Amazon.
Dit blijkt uit cijfers van Nielsen Online waarover Internet Retailer schrijft. Amazon is in een jaar tijd 10 procent in bezoekersaantallen gestegen tot 53,6 miljoen. Toch is het warenhuis daarmee nog niet veilingsite eBay gepasseerd die in november 59 miljoen unieke bezoekers begroette. Dat is 8 procent minder dan een jaar eerder.
Bezoekers bleven gemiddeld twee uur en acht minuten op de veilingsite. Bij Amazon was de gemiddelde bezoeker al binnen 28 minuten vertrokken.
De nummer drie van populairste webwinkels in de VS is - op afstand - Wal-Mart met 35 miljoen unieke bezoekers in een maand tijd. Bezoekers zijn blijven daar gemiddeld ongeveer een kwartier hangen.
Hekkensluiter van de top tien van drukste e-commercesites, is volgens de onderzoekers, JCPenney. Deze site telde in november bijna 16 miljoen unieke bezoekers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amerikanen nog steeds dol op eBay en Amazon
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.