Nederlanders zijn voor Kerstmis vooral op internet op zoek naar cadeaus zoals horloges, parfum, armbanden en fotolijsten. Opvallend is verder dat Nespresso als zoekterm populairder is dan Senseo.
Eén en ander blijkt uit een lijst met populairste zoekwoorden van prijsvergelijkingssite Beslist.nl. Uit een analyse van 125.000 zoekopdrachten, die deze week op de site zijn uitgevoerd, blijkt dat Kerst grote invloed heeft op de zoekopdrachten van de internetter. Zo scoren zowel "gourmetset" als "weegschaal" hoog in de lijst met populairste zoekwoorden.
Opmerkelijk is verder dat "antivirussoftware" in de lijst is binnengekomen. Dit is volgens commercieel directeur Bart van Engeland te verklaren doordat er in de media-aandacht is geweest voor mogelijke virussen rond kerst. 'Je ziet duidelijk dat Nederlanders maatregelen nemen.'
Volgens de zoekopdrachten is het populairste koffieapparaat op dit moment de Nespresso. Bij spelcomputers is Nintendo het populairste en bij navigatiesystemen is Tomtom veruit koploper, aldus de prijsvergelijkingssite. Tot slot blijken internetters ook regelmatig te zoeken naar pc's, laptops en lcd-tv's en speelgoed.
Interessant! Blijkt die media campagne van Nespresso met George Clooney toch zijn effect te hebben.
natuurlijk staat nespresso hoger, wie moet er nog zoeken achter een senseo? W
Logisch, vrijwel iedereen heeft al een Senseo.
Sorry maar persoonlijk heb ik de senseo koffie nooit lekker gevonden. Daar in tegen is de nespresso wel lekker. Zelf heb ik trouwens een illy espresso apparaat.