Twinkle | Digital Commerce

'Goede reviews zijn geld waard'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:02

Aanbieders van offline producten en diensten die online een goede beoordeling hebben gekregen, kunnen minimaal 20 procent boven op hun prijs doen zonder dat dit invloed heeft op de verkoop. De ondervraagden waren bereid tussen de 20 en 99 procent meer te betalen voor producten en diensten met een goede waardering. Het percentage is afhankelijk van het product of de dienst.

Dat blijkt volgens de site Sync uit een onderzoek van het Amerikaanse bureau ComScore, in samenwerking met The Kelsey Group. Bij een groep van ruim tweeduizend Amerikanen hebben de onderzoekers gekeken hoe online reviews van restaurants, hotels, reizen en andere diensten de offline verkopen beïnvloeden.

Bijna een kwart van de ondervraagde internetgebruikers zegt online waarderingen van anderen te hebben geraadpleegd voordat ze voor een offline dienst betaalden. Reviews van anderen worden vooral geraadpleegd voordat een restaurant of hotel wordt gereserveerd.

Ruim driekwart van de respondenten geeft aan dat de beoordelingen van andere internetters van grote invloed zijn op de uiteindelijke keuze voor een product of dienst.