ECI heeft een nieuwe site gelanceerd waar leden en andere consumenten kunnen shoppen. Nieuw in het assortiment zijn de games. 'De vorige site heeft er vijf jaar gestaan en we liepen behoorlijk achter', zegt Pieter Middendorp, verantwoordelijk voor de e-commerce bij ECI. Met reizen, cd's en games (nieuw!) in het assortiment dekt de omschrijving 'boekenclub' de lading niet meer.
Vanavond ontvouwt ECI een nieuwe huisstijl en strategie aan de pers, maar met de site wordt alvast een voorproefje gegeven. Middendorp is zuinig op zijn woorden, omdat hij niet voor zijn beurt mag praten, maar wil wel kwijt dat er een half jaar is gewerkt aan de nieuwe site. 'De complete basis staat er en die gaan we de komende tijd aanvullen met nieuwe opties en functionaliteiten.' Opvallend is de afwezigheid van user reviews en cross- en upsell functies als 'Lezers die dit kochten, kochten ook...'. Mogen we daaruit concluderen dat ECI die niet als basisfuncties ziet? 'Wij van e-commerce vinden dat natuurlijk wel', zegt Middendorp. 'Maar technisch gezien heb je met een ontwikkeltijd te maken. Je moet ook niet alles tegelijk doen. We hebben nu een grote sprong voorwaarts gemaakt en een goed bestelproces neergezet voor onze leden.' ECI heeft de site ontwikkeld in samenwerking met De Nieuwe Zaak. Voor dat de nieuwe fucntionaliteiten erin zitten, is er zeker weer een half jaar voorbij, weet Middendorp. 'Trouwens, e-commerce is nooit klaar. De ontwikkelingen volgen elkaar zo snel op.' ECI heeft al veel overwegend positieve reacties van zijn leden ontvangen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ECI: nieuwe huisstijl en site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.