Twinkle | Digital Commerce

Dixons.nl: geen verzendkosten bij iDeal

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:09

In navolging van elektronicawinkel Conrad schrapt Dixons de verzendkosten wanneer de consument met iDeal betaalt. Voor veel consumenten verdwijnt daarmee de grootste ergernis bij het online winkelen. Waar voorheen vooral de veiligheid van online bestellen mensen aan het twijfelen bracht, gelden nu de verzendkosten als belangrijkste drempel.

Uit diverse onderzoeken blijken hoge verzendkosten consumenten tegen te houden om via internet te shoppen. De ICT Barometer van Ernst & Young geeft bijvoorbeeld aan dat meer dan de helft van de consumenten deze kosten als grootste ergernis ervaart. Volgens de onderzoekers is daar verandering in gekomen sinds de introductie van iDeal. 'Net als bij al onze vestigingen in het land, helpen wij ook onze klanten op de webshop dixons.nl graag bij het maken van een keuze', zegt Dixons' CEO Johan Lesterhuis. 'Onderdeel van die klantvriendelijkheid is dat we met onze commerciële activiteiten oplossingen bieden voor bestaande ergernissen. We hebben inmiddels enkele acties met gratis verzending gehad. Dit leverde goede resultaten op. Consumenten ervaren het schrappen van verzendkosten als een extra service.'

Afrekenen in vertrouwde betaalomgeving
Met iDeal kunnen consumenten online aankopen afrekenen in hun vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van hun eigen bank. iDeal wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken en driekwart van het Nederlandse online winkelpubliek beschouwt het als veilig.