ECI heeft een complete restyling ondergaan. Naast de site - wat we gisteren al meldden - zijn de magazines en de ECI-shops geheel gerestyled en overzichtelijker gemaakt. 'Als grootste online en offline directseller maken wij het onze leden zo gemakkelijk mogelijk' zei algemeen directeur Oktay Erciyaz gisteravond tijdens een persbijeenkomst in de gerestylde winkel in Rotterdam. 'De leden kunnen bij ons op drie manieren bestellen. Via de gidsen, via het internet of zij kopen direct in één van de 21 ECI-shops in Nederland. Hierbij is nieuw dat het artikel binnen 48 uur op elk adres in Nederland kan worden afgeleverd.'
Onderzoek onder consumenten en leden leerde ECI dat zij behoefte hebben aan een persoonlijke benadering. Erciyaz: 'Op korte termijn introduceren wij voor ieder lid een "Mijn ECI pagina" waarop zij hun persoonlijke voorkeuren kunnen instellen. Al bij de aanmelding stellen wij een aantal vragen omtrent de voorkeuren. Dit startprofiel wordt later aangevuld met relevante bestelinformatie. Daarmee zijn wij dan in staat om voor ieder lid een veel betere voorselectie te doen en dus een beter advies te geven. Een redelijk ingewikkelde klus, gezien de bijna miljoen leden die we hebben.'
ECI behaalt 30 procent van de omzet via internet, zo'n 30 miljoen euro. Hetzelfde percentage komt via de winkel binnen en 40 procent via het magazine.
Om de consument tegemoet te komen heeft de club de regels rondom het lidmaatschap versoepeld. Het assortiment is uitgebreid met games en een uitgebreid loyalty-programma moet de klant nog meer aan ECI binden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Revolutionaire koerswijziging' voor ECI
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.