Wat kan er allemaal voor spannends gedaan worden met een Wehkampgids? Dat vraagt Wehkamp zich af. Daarom start de webwinkelier een actie. Om mensen te inspireren heeft Wehkamp.nl zelf alvast twee voorbeeldfilmpjes gemaakt. 'Iedereen in Nederland kent de gids en heeft ongetwijfeld gekke, stoere, grappige ideeën over wat je allemaal nog meer met deze gids kunt doen, behalve eruit bestellen', schrijft Wehkamp in het persbericht.
Wehkamp legt uit: 'De bedoeling van deze actie is om zoveel mogelijk mensen te bewegen een ludiek filmpje te maken; de vraag die hen wordt gesteld is: wat kan er allemaal voor spannends gedaan worden met de Wehkampgids?; daar moet dan een spraakmakend, grappig, zielig, stoer filmpje van gemaakt worden om dit vervolgens op youtube.nl te plaatsen.' Wanneer de deelnemer op filmjouwgids.nl de url laat weten waar zijn filmpje op YouTube te vinden is dan maakt hij kans op 20.000 euro.
De oproep om van dit soort 'ludieke acties' een filmpje te maken gaat maandag 3 september uit via e-mails, bannercampagnes, abri's, persberichten, IM-ers en 'alles wat verder aan publiciteitsmogelijkheden binnen bereik ligt'. De actie loopt tot en met 1 oktober.
Goede actie! Gebruik maken van youtube is perfect voor dit soort actie's en voor een viral effect onmisbaar! Erg grappig trouwens het "Amazing Discovery of de Wehkamp Gids" voorbeeld filmpje! Jammar dat de site nog niet online is, maar aangezien de actie pas 3 sept. van start gaat lijkt het mij dat hij ook maandag pas online is.
Zinloze actie van Wehkamp.
Waarom is dit een zinloze actie dan? 20.000 Euro, dat is toch 'amazing'?