Twinkle | Digital Commerce

Online producten uit televisieprogramma's kopen

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:32

Steeds meer websites maken het makkelijker voor shoppers om te achterhalen welke kleding en accessoires bekende televisiepersoonlijkheden dragen. Sommige bedrijven, zoals Delivery Agent, linken naar online retailers die de producten verkopen die in de shows te zien zijn.

Retailers en de entertainment industrie zoeken al jaren naar vormen van samenwerking. Designers springen nu in op de laatste ontwikkeling, om zo de nieuwste mode -gedragen door beroemdheden- bij consumenten aan de man te brengen.

Via Shopisodes van Delevery Agent kunnen consumenten direct items uit televisieprogramma's kopen. Volgens CEO Mike Fitzsimmons draait het niet alleen om het verkopen van producten, maar om de beleving'. Op Shopisodes zijn video's te zien met producten, die tijdens het afspelen van het filmpje geselecteerd kunnen worden en direct gekocht.

Web Shopping 3.0

Een nieuwe generatie e-commerce sites heeft als missie 'Hollywood' voor de gewone man toegankelijk te maken, in plaats van alleen beroemdheden en filmsterren. Het resultaat is een 'revolutie in online shoppen dat e-commerce naar Web 3.0 brengt', schrijft e-commercetimes. Steeds meer webbedrijven bieden de mogelijkheid de glitter and glamour van Hollywood in huis te halen. Mede door de toename van het aantal breedbandaansluitingen en de groeiende vraag van de online consument, linken steeds meer entertainmentbedrijven door naar online retailers die producten verkopen die op televisie, in films en muziekvideo's, maar ook in de sportwereld, te zien zijn. Delevery Agent doet dat in samenwerking met partners als ABC, NBC, MTV, E, Style, Fox en Martha Stewart Living Omnimedia. Ook SeenOn biedt de mogelijkheid om de producten uit televisieseries, zoals het in Amerika razend populaire Ugly Betty, te kopen.

Volgens E-commercetimes wordt door de komst van entertainment in combinatie met e-commerce een 'nieuw krachtig alternatief aan de online sales toegevoegd'. Het online kanaal was voorheen gebasseerd op een catalogus-stijl. Maar deze traditionele vorm van internet als retailkanaal ligt nu achter ons, concludeert de E-commercetimes.