Twinkle | Digital Commerce

Ikea plaatst catalogus op Pinterest

2019-06-06
1000562
  • [nieuws]
  • 0:54

Ikea heeft zijn fysieke catalogus op social media platform Pinterest gezet. Het bedrijf hoopt hiermee een nieuwe doelgroep te bereiken en de catalogus een langer leven te bieden.

Met zogeheten product pins zijn de producten uit de tweehonderd pagina dikke folder te bestellen, meldt Digiday. Gebruikers krijgen daarvoor een gepersonaliseerde board te zien, die is samengesteld op basis van enkele vragen over stijlvoorkeuren.

‘We wilde niet gewoon de huidige catalogus kopiëren’, stelt Kerri Longarz, media project manager bij Ikea. ‘We hebben namelijk al een digitale catalogus online staan. We waren echter op zoek naar meer manieren om de catalogus online aan mensen te laten zien, dus we zochten naar iets speciaals.’

Keuze

De retailer werkt voor de integratie samen met digital agency Wavemaker, die er samen met het bedrijf voor zorgt dat klanten in Pinterest kunnen kiezen om ofwel een door Ikea samengestelde pagina of een eigen samengestelde pagina te zien. Wie op een pin klikt, wordt doorverwezen naar de webpagina van Ikea, waardoor deze shoppable wordt.