Twinkle | Digital Commerce

'Neckermann.com gaat ver in exploitatie klantbestand'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:14

Neckermann.com biedt direct marketeers de mogelijkheid om te adverteren via alle klantcontactkanalen. 'Het is voor het eerst dat een webwinkel zo ver gaat in het beschikbaar stellen van multichannelmogelijkheden binnen het klantbestand', vertelt Thomas van Basten Batenburg van EDM Media.

EDM Media werd na een pitch gekozen. Daar brengt de thuiswinkelorganisatie zijn direct marketingexploitatie onder. 'Neckermann.com wilde zijn database zo goed mogelijk exploiteren. Wij hebben toen een plan geschreven', licht Van Basten Batenburg toe. 'Klanten van Neckermann konden al benaderd worden door direct marketeers, maar nu kan dat dus via alle kanalen.' Volgens de zegsman bestaat het klantbestand van Neckemann.com uit doelgroepen die voor uiteenlopende partijen interessant zijn.

Volgens Ko Verpoorte van Neckermann.com gaat het om een stuk verdere professionalisering van deze tak van sport. 'Het is een interessante koppeling. Wij beschikken over een grote database van mensen die kopen op afstand. Daardoor hebben we een groot bereik. Dat kan bijvoorbeeld interessant zijn voor mensen met een organisatie waarbij het mogelijk is via internet een abonnement af te sluiten.' Dat moet de activiteiten van de thuiswinkelier niet bijten. 'Te denken van aan kabelexploitanten en energieleveranciers. Partijen die voor onze klanten een toegevoegde waarde bieden.'

Neckermann.com heeft meer dan één miljoen klanten. Naast de traditionele mogelijkheden (direct marketing, 'endorsed' telemarketing en inserting) kunnen derde partijen nu ook kunnen adverteren in diverse catalogi van Neckermann.com, adverteren op de website en participeren in de e-mailnieuwsbrief.