Twinkle | Digital Commerce

B-to-b en b-to-c-berichten even vaak geopend

2017-05-26
  • 0:57

Silverpop deed onderzoek naar hoe consumenten omgaan met e-mailmarketingberichten. Van alle verzonden e-mails werd 27 procent geopend.

Silverpop analyseerde 612 e-mailberichten die 430 bedrijven verzonden naar honderd of meer adressen tussen april en augustus 2006. Het onderzoek maakte onderscheid tussen b-to-b en b-to-c e-mails (respectievelijk 127 en 465).

Er was geen verschil tussen het aantal geopende b-to-b of b-to-c e-mails. Berichten waar de bedrijfs- of merknaam in de onderwerpsregel werd genoemd hadden wel een aanzienlijk hoger openpercentage. In beide categorieën was de openpercentage 27 procent.

Afbeeldingen

Afbeeldingen blijken niet altijd aantrekkelijker dan tekst. Silverpop concludeert dat b-to-b berichten die vooral uit tekst bestaan, of minstens een evengroot deel tekst als afbeeldingen bevatten, een hoger doorklikpercentage behalen dan e-mails die vooral uit afbeeldingen bestaan. B-to-c berichten kenden een hoger doorklikpercentage als zij voornamelijk afbeeldingen bevatten.

Volgens de onderzoekers blijkt uit hun resultaten dat kleine veranderingen kunnen leiden tot een groter succes van e-mailmarketingcampagnes. Door spamfilters is e-mailmarketing een grote uitdaging, stellen zij. Het testen van verschillende formats en opmaakelementen is dan ook noodzakelijk voor de langetermijnstrategie voor e-mailmarketing.

Bron: eMarketer