Twinkle | Digital Commerce

Buurtwebsite moet sociale cohesie bevorderen

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:52

Sinds kort is de site buurtlink.nl online, onder het motto ‘je buurt op internet’. Buurtbewoners moeten de buurtwebsite actief houden. De site linkt ook door naar lokale advertenties op marktplaats.

Het idee van buurtlink.nl is afkomstig van de Nationale Postcode Loterij die Stichting Buurtlink in de gelegenheid heeft gesteld het initiatief uit te bouwen. Het doel is om door middel van de website de sociale cohesie in de Nederlandse samenleving te bevorderen. Bezoekers kunnen via hun postcode allerlei informatie uit hun buurt opzoeken en hebben ook de mogelijkheid om zelf iets te plaatsen.

Naast het lezen en plaatsen van buurtnieuws, kunnen bezoekers ook zien wat er in de buurt te koop is, hoe veilig het is in de buurt en welke buurtactiviteiten gaan plaatsvinden. Ook kan de gebruiker naar aanleiding van actuele gebeurtenissen meningen delen met andere buurtbewoners.

De Postcode Loterij heeft een financiële bijdrage geleverd van 2,7 miljoen euro.