Twinkle | Digital Commerce

Vergelijkingssites belangrijke intermediair

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:53

In het rapport 'Reinventing shopping: a manifesto for a new market'  stellen analisten dat wel 40 procent van alle huishoudelijke aankopen de komende tien tot vijftien jaar wordt beïnvloed door vergelijkingssites. De sites, die producten beoordelen op prijs of kwaliteit, ontwikkelen zich tot intermediair tussen retailorganisaties en consumenten.

Door gespecificeerde informatie op de vragen op sites als Kelkoo en Vergelijk.nl  kan de consument zich uitgebreid laten voorlichten. Hiermee manifesteren de intermediairs zich als een belangrijke factor die de consument op het moment van aankoop beïnvloedt.

De intermediairs creëren een perfect nieuw medium voor marketeers en retailers. Zij moeten ervoor zorgen dat ze positieve input genereren. Met de platforms krijgt de retailer de kans contact te maken met de consument, precies op het juiste moment. De consument is immers al geïnteresseerd in het product, en staat op het punt om een aankoop te doen. Daarbij blijkt de prijs zelden doorslaggevend.

Bron: Marketing Week