Twinkle | Digital Commerce

Webshop moet tij keren voor Woolworths

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:54

Het Britse warenhuisconcern Woolworths  gaat flink inzetten op e-commerce. De webshop moet het tij keren voor de geplaagde winkelketen.

Het afgelopen halfjaar daalde de omzet met bijna 8 procent. E-commerce zal Woolworths nog voor kerst een ‘revival’ bezorgen, denkt topman Trevor Bish-Jones.

Belangrijkste nieuwe dienst is de bezorging van de producten. Webklanten kunnen zelf kiezen of ze een product thuis laten afleveren of het zelf in de winkel komen ophalen. Deze stimulans moet ervoor zorgen dat meer klanten naar Woolworths komen.

‘Met meer dan 821 winkels hebben wij het grootste aantal afhaalpunten van alle Britse retailers. Bovendien hebben wij het grootste online assortiment’, zegt Bish-Jones. ‘Mensen willen niet de hele dag thuis rondhangen omdat ze moeten wachten op een bezorging. Bovendien zorgt dit systeem voor extra toeloop op onze winkels. We verwachten dat mensen toch een paar extra aankopen zullen doen als ze hun bestelling komen ophalen. Tegen kerst zullen we helemaal clicks-and-bricks multichannel opereren.’

Bron: RetailNews