Twinkle | Digital Commerce

Vakprijzen voor Thuisbezorgd.nl, de Bijenkorf en Werkaandemuur.nl

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 2:60

Tijdens het Thuiswinkel Award Gala zijn de vakprijzen dit jaar uitgereikt aan Thuisbezorgd.nl, de Bijenkorf en Werkaandemuur.nl. Thuisbezorgd.nl verzilverde zelfs twee maal zijn nominatie.

In het Noordwijkse Huis ter Duin werden vanavond, naast vijf deelvakprijzen en publieksprijzen, de vier vakprijzen uitgereikt. Coolblue werd gekroond tot Beste Webwinkel van Nederland. Naast de prijs voor Beste Startende Webwinkel en de Cross Border E-Commerce Award selecteerde de jury dit jaar twee winnaars voor de prijs voor Beste Mobiele Webwinkel.

Cross Border E-Commerce Award: Thuisbezorgd.nl
De jury vindt dat Thuisbezorgd.nl overtuigt ‘door de consequente doorvoering van zijn internationale visie en de geslaagde manier waarop elke markt “in zijn eigen taal” wordt aangesproken’, aldus het juryrapport. ‘Thuisbezorgd.nl heeft een zeer overtuigend marketingverhaal, met een sterke en verrassend goed ontwikkelde lokale aanpak. Het bedrijf maakt optimaal gebruik van alle online en offline marketing tools en het biedt de klant een uitstekende multichannelbeleving.’

Beste Mobiele Webwinkel: Debijenkorf.nl en Thuisbezorgd.nl
In deze categorie zijn er twee winnaars: Debijenkorf.nl en Thuisbezorgd.nl. De jury oordeelde dat Debijenkorf.nl ‘ een goed en inspirerend verhaal heeft neergezet.’ Uit het juryrapport: ‘De jury is positief verrast en onder de indruk van het responsive design aangezien de site zich niet alleen qua lay-out aanpast, maar ook op het gebied van content. Daarnaast is het interessant hoe de Bijenkorf mobiel integreert in zijn winkelformules (tablet assistent sales), waaruit duidelijk naar voren komt dat de mobiele strategie is doorgevoerd tot aan het winkelpersoneel. Mobiel heeft duidelijk een centrale rol in de huidige strategie van de Bijenkorf. Is de mobiele site niet goed genoeg? Opnieuw. Nog niet? Weer opnieuw. Deze aanpak geeft de essentie van een goed mobiel kanaal duidelijk weer. De technische issues van de app doen wel afbreuk aan het verhaal. Het is ook jammer dat de Bijenkorf de app een beetje links laat liggen, terwijl die toch zo’n 250.000 keer is gedownload, maar daar ligt duidelijk geen focus op. Op dit gebied laten ze kansen liggen.’

Thuisbezorgd.nl gaf volgens de jury een inspirerende presentatie, van een ondernemer met passie. ‘Bij Thuisbezorgd.nl zit mobiel in het DNA, het hele bedrijf ademt mobiel. Er is een duidelijke visie. De usability van de mobiele kanalen is goed, mede door het gebruik van de gps-functie waarmee de locatie van de gebruiker direct wordt gelokaliseerd. Thuisbezorgd.nl lijkt het op het gebied van mobiel goed voor elkaar te hebben, alles werkt en loopt. Mobiel heeft dan ook een belangrijk aandeel in de omzet; het is nu enkel nog een kwestie van optimaliseren. Al behoort het aanbieden van een app voor de Android-tablet nog wel tot de mogelijkheden. Verder is de Food Tracker ook een erg goed initiatief.’

Beste Startende Webwinkel: Werkaandemuur.nl
Van de drie genomineerde startende webwinkels is Werkaandemuur.nl door de jury gekozen vanwege het goed uitgewerkte concept in de webwinkel. Uit het juryrapport: ‘De inspirerende shop zorgt voor een goede beleving van de klant in zijn zoektocht naar een mooi schilderij. De jury is met name onder de indruk van de usability van de webshop. Werk aan de Muur heeft in zijn presentatie laten zien doelgericht te zijn en een goede marketingstrategie te hebben. De webshop heeft niet de problemen waar een starter doorgaans mee te maken krijgt, vanwege de financiële basis die het bedrijf al heeft gelegd. De fotograaf heeft er slim aan gedaan een goede partner te vinden waarmee de shop kan worden opgebouwd. De jury noemt dit een belangrijke tip voor alle startende bedrijven. Ook heeft Werk aan de Muur in korte tijd een netwerk opgebouwd van creatieven, wat zorgt voor een eigen community. Werk aan de Muur maakt op meerdere manieren elegant gebruik van de kracht van de aan haar verbonden communities. Het bedrijf heeft daarbij een geloofwaardige prognose gepresenteerd.’

De winnaars van de deelvakprijzen vindt u hier, die van de publieksprijzen XL staan hier vermeld.

Lees hier welke webwinkels er dit jaar waren genomineerd voor de vakprijzen.