Twinkle | Digital Commerce

Coolblue stapt in pannen en servies

2017-05-27
260169
  • [nieuws]
  • 1:16

Coolblue is in relatieve stilte begonnen met de verkoop van serviesgoed en pannen. De nummer 6 van de Twinkle100 zinspeelde al langer op de verkoop van producten zonder stekker. Daarbij is de keuken als eerste grote domein gekozen.
   
Medeoprichter en CEO Pieter Zwart zei in het voorjaar van 2010 dat Coolblue (tot dan toe vooral een verzameling webshops) een merk moest worden, met een shopoverstijgende zoekfunctie en dito winkelmandje. Die kwamen er met enige vertraging ook.

Geloofwaardig specialist
Bij diezelfde gelegenheid zei Zwart dat Coolblue in beginsel alle producten zou kunnen verkopen waar ‘een geloofwaardig specialisme’ rondom kan worden gebouwd. Om dat te bepalen zou Coolblue criteria hanteren, zei Zwart destijds: ‘Denk aan de aanwezigheid van communities, beurzen en opleidingen rond een productgroep. Zo zou kookgerei wel in aanmerking komen, maar peper-en zoutbussen niet bijvoorbeeld.’

15 keukenshops
Coolblue zegt in een folder inmiddels te beschikken over 15 keukenshops, waarvan er veel met machines zijn gevuld. Maar ook nieuwkomers Pannenstore.nl, Serviesstore.nl, Keukenmesshop.nl en, jawel, Peperenzoutmolenshop.nl behoren tot het porftolio van inmiddels ruim tweehonderd webwinkels in Nederland en België.

Wehkamp.nl en Bol.com
De twee grootste webwinkels van Nederland, Wehkamp.nl en Bol.com, investeerderen dit jaar ook in de verkoop van producten voor keuken en eettafel. Wehkamp.nl bundelde zijn grotendeels al aanwezige aanbod recentelijk in de categorie ‘Koken & Tafelen’, Bol.com betrad eerder dit jaar in één keer de markt met een gelijknamige hoofdcategorie.