Alexander van Slooten zegt dat het mobiele kanaal van Wehkamp.nl de verwachtingen overtreft. Het bedrijf wil voorop blijven lopen: ‘Veel partijen wachten de ontwikkelingen af rond mobiele telefonie, ze redeneren nieuwe ontwikkelingen dood en zijn bang tegen barrières aan te lopen.’
Dat zegt Van Slooten in een artikel op Sprout.nl met de kop ‘Via app klanten stelen’. Daarin wordt ingegaan op W.APP, de mobiele applicatie die tijdelijk 10 procent korting biedt aan iPhone-bezitters bij een fysieke concurrent. Volgens van Slooten is de applicatie, die minder kostte dan een gemiddelde Wehkamp-bannercampagne en het nodige stof deed opwaaien, ‘een goede manier gebleken om meer reuring rond ons merk te creëren’.
Salesimpuls
De internetmanager zegt dat Wehkamp.nl de applicatie ook los van de periodieke korting4daagse gaat inzetten om klanten te wijzen op het mobiele koopkanaal. Van Slooten: ‘De applicatie zal zeker voor een salesimpuls zorgen, maar daar is het ons niet direct om te doen. We willen blijven innoveren en op die manier een voorsprong houden op de concurrentie.’
Toepassingen rond iPad
Van Slooten, die geen concrete mobiele omzetcijfers noemt, merkt dat veel webwinkeliers terughoudend zijn met de inzet van het mobiele kanaal. ‘Ook wij zullen niet tegen elke prijs meedoen, maar we willen wel blijven leren en gaan zeker niet afwachten wat de rest doet. Zo denken we inmiddels ook na over toepassingen rond de iPad.’
Wehkamp.nl opende zijn mobiele warenhuis in september met een assortiment van ruim honderdduizend artikelen. Op m.wehkamp.nl worden ook reviews en dagaanbiedingen gecommuniceerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl: ‘Mobiele targets steeds positief bijstellen’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.