Twinkle | Digital Commerce

RowNine personaliseert flash sales

2017-05-27
180101
  • 1:18

Flash sales, kortstondige online-uitverkopen van merkartikelen, zijn aan een enorme opmars bezig. Nieuwkomer RowNine wil zich van inmiddels gevestigde partijen onderscheiden door klanten meer op maat te bedienen. Dit moet ‘social shopping spam’ verminderen.

RowNine wil voorzichtig omgaan met zijn klanten door te vragen in wat voor producten ze wel en niet geïnteresseerd zijn. Ook kunnen ze aangeven op welke manier ze over een nieuwe uitverkoop op Rownine.com bericht willen worden: via e-mail, Twitter of Facebook. In een later stadium moeten de sales ook worden toegesneden op de merkvoorkeuren van de individuele shoppers, meldt weblog Socialcommercetoday.com.

Thumb up
Techcrunch, ook een weblog, schrijft dat fashionistas tijdens het koopjes jagen producten kunnen voorzien van een thumb up of een thumb down. De informatie wordt meegenomen bij toekomstige aanbeveleingen, waarbij ook het klikgedrag van de indivuele shopper én soortgelijke shoppers wordt meegewogen.

Gilt Groupe, GSI Commerce en eBay
RowNine, opgezet door voormalig Yahoo-medewerkers Lawrence Kosick en Ned Taylor, neemt het in Amerika onder meer op tegen Gilt Groupe (Gilt.com) en GSI Commerce, dat eind vorig jaar de besloten shopsite Ruelala.com overnam. Ook eBay, hoewel niet via een ledenmodel, heeft zich gemengd in de markt voor ‘flash fashion’.

Shopvip.com en Vente-Exclusive.com
In ons land zijn Shopvip.com en Vente-Exclusive.com bekende shopping communities. Eerstgenoemde site behaalde vorig jaar 2,5 miljoen euro omzet met de uitverkopen in Nederland, waar Vente-Exclusive.com 6 miljoen verdiende in de Benelux. In het volgende nummer van Twinkle vindt u een uitgebreid interview met Lionel Lammens, de CEO van Vente-Exclusive.com.