Twinkle | Digital Commerce

Kruidvat breidt verder uit in retailmedia met DOOH-netwerk

2025-05-14
1000562
  • [nieuws]
  • 1:10

Kruidvat start deze week met de landelijke uitrol van een Digital Out of Home-netwerk. In 775 filialen worden digitale schermen geplaatst waarmee adverteerders in en buiten de winkels zichtbaar zijn. Het netwerk – onder de naam OptimO – moet wekelijks gemiddeld 5 miljoen winkelbezoekers bereiken.

De introductie volgt op eerdere online retailmedia-proposities van Kruidvat. Met de toevoeging van etalageschermen speelt de keten in op de vraag naar omnichannel bereik. De schermen zijn onder meer geschikt voor campagnes gericht op overweging, naamsbekendheid en aankoopstimulatie vlak voor het beslismoment.

Voor de technische realisatie werkt Kruidvat samen met First Impression, terwijl Global Media & Entertainment de sales op zich neemt. Cmo Brenda Smith van AS Watson Benelux spreekt van een ‘krachtig omnichannel netwerk’ waarbij digitale schermen, online zichtbaarheid en data uit de Kruidvat Club worden gecombineerd.

Binnen drie maanden moeten 400 winkels zijn voorzien van schermen; dit groeit door naar 775 locaties.

De aankondiging van Kruidvat komt in een week die sowieso al bol staat van retailmedia. Morgen – 15 mei – vindt namelijk de tweede editie van Retail Media Day plaats in Media Plaza in Utrecht. Met verschillende sprekers en experts op het gebied van retailmedia: de nieuwe standaard voor marketeers en retailers. Tickets zijn hier verkrijgbaar.