Winkelketen Wibra zet online in op gezonde groei. Sinds maart 2024 schrijft het bedrijf ‘ruime’ zwarte cijfers met zijn b2c- en b2b-webshops. De online omzet is het afgelopen jaar met 32 procent gegroeid.
Vertrouwen in e-commerce
Dat laat e-commerce manager Roy Verwig desgevraagd weten aan Twinkle. Wibra noemt geen exacte omzetcijfers, maar deelt wel enkele details over de online prestaties. Het bedrijf is nog maar enkele jaren actief met een webshop en liet eerder al weten vertrouwen te hebben in het kanaal: ‘De kosten en investeringen zijn hoog, maar eigenlijk hebben we in de coronaperiode al gezien dat onze online kansen en mogelijkheden dusdanig groot zijn dat we de webshop dit jaar al kostendekkend maken’, aldus Verwig eerder in gesprek met deze uitgave.
Nieuwe klanten via online kanalen
Ondertussen scoort het bedrijf steeds beter op Trustpilot (‘4,6 van de 5 sterren uit een kleine 1.000 reviews die we sinds begin 2024 hebben verzameld’). Wat vooral opvalt, is dat online een ander type klant wordt bereikt dan de shopper in de Wibra-winkels: ‘De klant die wellicht niet in eerste instantie aan Wibra dacht voor het aankopen van een product, maar wel bij ons terechtkomt via social media, marketplaces of zoekmachines, waar we goed scoren op veel voor ons belangrijke zoektermen’, aldus Verwig.
Breder assortiment online
Inmiddels is het aanbod van Wibra online ook uitgebreid. 80 procent van het assortiment in de fysieke winkels is nu ook online te vinden. Verwig: ‘We werken hard om het voor de klant zo snel en eenvoudig mogelijk te maken om een bestelling te plaatsen. En dat zien we goed terug in de groeiende conversiecijfers. Voor 2025 zetten we in op een groei van zo’n 20 procent binnen e-commerce.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wibra: ‘Online met een derde gegroeid in 2024’