In Kijkje in de keuken vertellen e-commerce ondernemers over hun werkplek. Waar zijn ze trots op? Hoe wordt er bij hen gewerkt en, niet onbelangrijk, hoe ziet de werkplek* eruit? Deze keer: e-commerce manager Roy Verwig van Wibra.
*Ben jij trots op een onderdeel van je werkplek? Bijvoorbeeld je magazijn, inpakmachine of vergaderruimte? Of gewoon heel je werkplek? Dan zijn we daar heel benieuwd naar! Meld je aan via redactie@twinklemagazine.nl en wie weet sta jij binnenkort ook in deze rubriek!
Is jouw ideale werkplek hybride, thuis of fysiek? En waarom?
‘Mijn ideale werkplek is op kantoor in Epe, met bij voorkeur zo veel mogelijk leden van ons e-commerce (en marketing) team bij elkaar in één ruimte. Wibra/discount retail zit in een zeer dynamisch landschap en dan is het belangrijk om direct en snel en snel te kunnen schakelen met verschillende afdelingen. Dat werkt allemaal een heel stuk makkelijker en efficiënter op kantoor. Voor thuiswerken is (in overleg) wel altijd ruimte overigens bij Wibra.’
Kun je jouw werkplek omschrijven?
‘Afdeling e-commerce bevindt zich op het hoofdkantoor van Wibra in Epe op de 2e verdieping en we zitten met 8 collega’s bij elkaar in 1 ruimte. Het team van 8 bestaat uit een commercieel team van 4 collega’s die zich bezighouden met het dagelijkse beheer van de webshop (content creatie, fotografie, conversie optimalisatie, SEO, SEA, online marketing, etc) en 4 klantenservice e-commerce medewerkers. Deze combinatie maakt dat het af en toe een drukke omgeving is, maar we kiezen hier heel bewust voor. Juist door goed te luisteren naar gesprekken met klanten horen we waar we kunnen verbeteren. We kunnen op die manier heel snel schakelen en onze dienstverlening zowel aan de voorkant (de webshop ervaring) als de achterkant (service) snel verbeteren. We zijn nog steeds “nieuw” in deze wereld en juist door deze opzet kunnen we heel snel leren en toepassen, zeker van onze (discount maar ook gemak) klant. Ons e-commerce magazijn in Vaassen is met een kort lijntje verbonden aan ons kantoor in Epe.’
Waar ben je het meest trots op in jouw werkplek?
‘Dat is toch wel vooral de dynamiek en no nonsens sfeer die we hebben gecreëerd. We werken hard met elkaar, en stellen de klant met goede (after sales) service centraal. We hebben zeer korte lijnen met afdelingen zoals inkoop en marketing. Beslissingen worden snel genomen en heel vaak ook direct geïmplementeerd. Dat stelt ons in staat om snel en adequaat te kunnen reageren op (de vele) veranderingen in de discount en e-commerce wereld in het algemeen. Daarnaast zijn we trots op hoe we het e-commerce magazijn in Vaassen in nog geen 3 jaar hebben verbouwd van een “analoog” picking centrum naar een modern fullfilment centrum voor de webshop met veel technische snufjes die ons in staat stellen om de komende jaren nog mooie stappen te kunnen zetten.’
Wat ontbreekt er nog?
‘Op basis van hoe we er nu voor staan ontbreekt er niets. We hebben de juiste tools beschikbaar en de ruimte is prima. We kunnen met deze afdeling volop groeien en ook in Vaassen kunnen we voorlopig door.’
‘Op termijn zullen we als we verder groeien meer met specialisten gaan werken. Nu zijn de medewerkers op de afdeling vooral breed georiënteerd, omdat wij erin geloven dat dit ons in deze beginfase het snelste kan laten groeien.’
Maak de volgende zin af: over 5 jaar is mijn werkplek ....
‘Een net zo dynamische en snelle omgeving zoals nu, met vermoedelijk een groei van 50% in het aantal e-commerce collega’s.’
Beeld: Wibra
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kijkje in de keuken bij ... Wibra