Het gaat online slaapproductenspecialist Cloudpillo voor de wind. Het jonge bedrijf (opgericht in 2021) wordt steeds groter en wil zijn kussens en dekens niet alleen aan Nederlanders en (sinds 2023) Duitsers verkopen, maar nu ook aan Britten. Er wordt daarnaast al voorzichtig verder gekeken.
De groeicijfers van Cloudpillo liegen er niet om: een verviervoudiging van de omzet in 2023, afgelopen jaar kwam de omzet drie keer hoger uit op totaal 36 miljoen euro. Voor de Britse markt kiest het bedrijf voor eenzelfde aanpak als in Duitsland, dus met een dedicated webshop voor die markt en een rustige introductie van het productaanbod. In het VK gaat het om de Cloudpillo Original hoofdkussen, waar dus ook in Duitsland mee werd begonnen.
In Duitsland zijn gaandeweg andere kussens toegevoegd. De komende tijd wordt ook in die markt ingezet op nieuwe producten, zoals toppers en matrassen. De groeicijfers in Duitsland zijn indrukwekkend (omzet 493%, ten opzichte van het eerste jaar), met daarbij de notitie dat in het begin vaak grote groeipercentages worden behaald.
De introductie in Duitsland gaf oprichters Lars van der Wijst en Jens Timmers het vertrouwen om door te zetten en nu dus aan wal te gaan in het Verenigd Koninkrijk. ‘Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders behoren tot de beste slapers ter wereld; een reputatie die we graag gebruiken om onze Britse buren ook van een betere nachtrust te voorzien’, aldus Van der Wijst in het persbericht.
Grote vraag is natuurlijk of er dit jaar nog meer markten voor Cloudpillo bijkomen? Eerder werd immers de ambitie uitgesproken om over tien jaar heel Europa (en misschien daarbuiten) te veroveren. Er valt dus nog een boel te winnen, weten ze ook bij Cloudpillo. Een woordvoerder laat desgevraagd weten: ‘Op dit moment ligt onze volledige focus op groei in Duitsland en de UK maar bij succes in de UK zouden we zomaar eens nieuwe markten kunnen gaan openen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Cloudpillo verdrievoudigt omzet en wil nu het VK veroveren