Twinkle | Digital Commerce

Life Lars van der Wijst: 'Het gedoe met retourneren vind ik niks'

2025-05-22
1000562
  • [interview]
  • 2:36

Lars van der Wijst, oprichter en cmo van Cloudpillo, wist als kind al dat hij wilde ondernemen. ‘Ik weet niet waar het precies vandaan komt, maar ik heb altijd de wens gehad om een eigen bedrijf te beginnen. Op de middelbare school begon ik met een vriend een webshopje waarin we hoodies en truien verkochten. Nou ja verkochten … we hebben er eigenlijk nooit iets verkocht, hahaha, maar wel heel veel van geleerd.’ In plaats van te gaan studeren, koos hij direct voor het ondernemerschap. Bij de laatste Shopping Awards viel hem de zoveelste trofee ten deel: Cloudpillo stond op 1 in de Copernica Ecommerce50.

Inspiratie

‘Dat komt voor mij uit allerlei dingen. Ik luister heel veel podcasts over ondernemen, zelfs ’s avonds in bed. En ik kijk YouTube-filmpjes over hetzelfde onderwerp. Daarnaast praat ik veel met andere ondernemers, uit e-commerce of andere sectoren. Uiteindelijk komen de lessen vaak toch op dezelfde punten neer. Verder hebben we nu ook mensen in ons team die op bepaalde gebieden veel meer ervaring hebben dan wijzelf. Daar leer ik elke dag van.’

Shoppen

‘Ja, ook ik koop eigenlijk bijna alles online. Mijn laatste aankoop was een paar schoenen, gewoon omdat ik wist welke ik wilde en ik het snel kon regelen. Ik shop vaak direct bij merken zelf, niet via marketplaces. Ik ben daarbij heel benieuwd naar hoe andere merken en webshops hun klantreis inrichten; wat voor e-mails sturen ze? Wat kan ik daarvan leren? Alleen voor kleding, als ik een merk nog niet ken, ga ik liever naar de winkel toe. Het gedoe met retourneren vind ik niks. En het is ook gewoon leuk om even te passen.’

Trots

‘Mijn carrière begint pas net. Maar als ik érgens trots op ben, is het ons team. We hebben in vier jaar tijd echt een krachtig team neergezet. Dat is de belangrijkste reden voor ons succes. Een moment dat me bijblijft is toen we voor het eerst op tv kwamen. Dat voelde als een jongensdroom die uitkwam. Je eigen merk op televisie zien! Dat was echt gaaf.’

Vrije tijd

‘Mijn werk is mijn grootste hobby. We stoppen er makkelijk zeventig uur per week in, van maandag tot en met zaterdag. Ik vind het hartstikke leuk om daar creatief in bezig te zijn, iets nieuws uit te werken, iets wat we nog niet eerder hebben gedaan. Zondagen probeer ik vrij te houden voor mijn vriendin, al werk ik dan vaak toch nog een uurtje. Maar ik sport ook een paar keer per week. Dat doe ik in de ochtend, vóór ik aan het werk ga. Het helpt me om mijn energie op peil te houden. Ik ben niet honkvast in één bepaalde sport, maar wissel het een beetje af: een paar maanden hardlopen, een tijdje krachttraining en dan weer iets anders.’