Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Tophaarproducten.nl

2024-12-12
1000562
  • [interview]
  • 1:16

‘Een webwinkel waar consumenten haarstylingproducten kunnen kopen die normaliter alleen in haarsalons te verkrijgen zijn.’ Zo omschrijft eigenaar Cas Schout zijn nieuwe webshop Tophaarproducten.nl.

‘Al onze producten zijn volledig vegan, dierproefvrij en verpakt in milieuvriendelijke materialen’, aldus de site. ‘De selectie exclusieve haarstylingproducten is bedoeld voor zowel consumenten als professionals’, laat webshopeigenaar Cas Schout weten. Het is zijn derde webshop in haarverzorgingsartikelen. Naast de nieuwe shop bezit hij ook de merken Wakka (Wakkavdschout.nl) – gespecialiseerd in haarwax – en Moya (Wearemoya.nl). Bij het laatstgenoemde merk kunnen professionele kappers en barbieren hun ‘eigen merk’ haarproducten op maat laten maken en personaliseren, aldus Schout. Tophaarproducten fungeert naar zijn zeggen als overkoepelend platform boven de twee genoemde merken. Op dit moment bestaat het assortiment alleen nog uit stylingsproducten, maar Schout verwacht dit op korte termijn aan te vullen met shampoos, conditioners, haarsprays en wat dies meer zij.

Bestellingen worden binnen één werkdag verzonden met PostNL. Orders uit buurlanden België en Duitsland worden ook daar thuis geleverd. De onderneming heeft zijn hoofdkantoor en een magazijn in Wijchen.

‘Onze marketinginspanningen richten zich voornamelijk op online zichtbaarheid via de socials en Google Ads’, zegt de eigenaar. Daarnaast werkt hij samen met barbershops en kapsalons die zijn producten gebruiken en aanbevelen. En ten slotte werkt hij aan een SEO-strategie om de organische vindbaarheid te vergroten.

Uitdaging voor Schout is om zich te onderscheiden in de concurrerende markt en tegelijkertijd de exclusiviteit en kwaliteitsstandaard te waarborgen. In de toekomst wil hij het assortiment uitbreiden, online zichtbaarheid vergroten en klanttevredenheid optimaliseren.