Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe hoofdredactie voor MarketingTribune

2024-10-07
1000562
  • [nieuws]
  • 2:09

Na een periode van 12 jaar treedt Sjaak Hoogkamer terug als hoofdredacteur van het vaktijdschrift MarketingTribune, zustertitel van Twinkle. Hij draagt zijn portefeuille over aan Imke Walenberg en Kel Koenen.

[Foto: Vlnr. Imke Walenberg, Kel Koenen en Sjaak Hoogkamer. Credit: 2024 Zuiver Beeld]

Walenberg zal zich richten op het online platform van MarketingTribune, terwijl Koenen de verantwoordelijkheid voor het tijdschrift op zich neemt. Zowel Walenberg als Koenen blijven naast hun nieuwe rol bij MarketingTribune ook verantwoordelijk voor hun huidige titels bij BBP Media: respectievelijk Marketingfacts en CustomerFirst. Hoogkamer gaat per 1 april 2025 met pensioen. Met ingang van 1 november aanstaande draagt hij zijn portefeuille over.

Autoriteit

Hoogkamer (66) kijkt met veel plezier en trots terug op de afgelopen 12 jaar. ‘Marketing, media en reclame zijn 12 jaar mijn werkgebied geweest en dat was een feestje, vaak ook letterlijk. Het is een ongelooflijk boeiende branche waarin innovatie steeds hoog in het vaandel staat. Ik voel me vereerd dat ik al die jaren verslag heb mogen doen van alle trends en ontwikkelingen. Ook de vele gedreven vakmensen die ik heb geïnterviewd dank ik hierbij. Ik denk dat MarketingTribune in deze periode is uitgegroeid tot een absolute autoriteit in marketingland. Dat heb ik uiteraard niet alleen gedaan. Mijn speciale dank gaat dan ook uit naar mijn team van professionele, creatieve en hardwerkende redactiemensen. Het was een ongelooflijk grote eer om met jullie te mogen werken’, aldus Hoogkamer.

Sinds mei 2024 is Imke Walenberg (39) hoofdredacteur van Marketingfacts. Ze heeft meer dan vijftien jaar ervaring op het gebied van content — zowel in PR, communicatie als ondernemerschap. Walenberg behaalde haar Bachelor Taal & Cultuurstudies en Master Mediëvistiek aan de Universiteit Utrecht. Naast haar rol bij Marketingfacts is Imke oprichter en eigenaar van lifestyleplatform Daily Cappuccino. Kel Koenen (55) heeft ruim 30 jaar ervaring in journalistiek en content. Als hoofdredacteur of Head of Content was hij verantwoordelijk voor dertien multichannel mediaplatforms bij diverse uitgeverijen en ondernemingen, zowel nationaal als internationaal. Sinds maart 2022 werkt hij bij BBP Media aan de uitbouw en ontwikkeling van het CustomerFirst-portfolio.

Combinatie

‘We zijn Sjaak enorm dankbaar voor zijn toewijding en de waardevolle bijdrage die hij de afgelopen jaren heeft geleverd aan MarketingTribune en BBP Media’, aldus Peter van Balsfoort, ceo BBP Media. ‘Met de opvolging door Imke en Kel zijn we ervan overtuigd dat we de perfecte combinatie in huis hebben om zowel het online platform, het vaktijdblad én de events verder te laten groeien.’

‘Het was een eer om deel uit te maken van zo'n dynamisch en innovatief team’, zegt Hoogkamer. ‘Ik heb alle vertrouwen in Imke en Kel en weet zeker dat zij MarketingTribune – het vaktijdschrift, online én de events naar nieuwe hoogten gaan brengen.’