Twinkle | Digital Commerce

Arjan van Oosterhout nieuwe hoofdredacteur Twinkle

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:48

Arjan van Oosterhout wordt de nieuwe hoofdredacteur van Twinkle, een vaktitel van BBP Media. Per 1 augustus aanstaande is hij de opvolger van Marieke Verdonk, die vanaf de start van Twinkle de redactionele leiding had.


Van Oosterhout (37) werkt al acht jaar voor Twinkle, de laatste tijd als chef online content en projectmanager van de Twinkle100.

Beste vaktitel
Marieke Verdonk stond sinds 2006 aan het roer van Twinkle, dat in bijna elf jaar is uitgegroeid tot dé Nederlandse vaktitel over digital commerce. Naast het vakblad kwam er een website, plus wekelijkse en later dagelijkse nieuwsbrieven. Verschillende congressen over (deelonderwerpen van) e-commerce werden succesvol in de markt gezet. In 2007 won Twinkle de LOF Innovatieprijs, zes jaar later de LOF Prijs voor Vakinformatie 2013, een onderscheiding voor de beste vaktitel van Nederland.

Global E-commerce Summit
Verdonk, die als content director e-commerce deel uitmaakte van het managementteam van BBP Media, was ook verantwoordelijk voor de internationale nieuwssite E-commercefacts.com en de programmering van de Global E-commerce Summit. Dit internationale topcongres over digitale verkoopontwikkelingen vindt jaarlijks plaats in Barcelona.

Marieke Verdonk heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij producent IDTV Live in Amsterdam. Zij krijgt de redactionele verantwoordelijkheid over twee magazines en een internetplatform voor een landelijke zorginstelling.

Haar opvolger bij Twinkle, Arjan van Oosterhout, begon in de zomer van 2008 als nieuwsredacteur bij de titel. Na zijn opleiding aan de School voor Journalistiek in Utrecht werkte hij eerder onder meer op de redactie van MarketingTribune, thans een zustertitel van BBP Media.

Digital commerce
‘Behalve over e-commerce schrijft Twinkle over de impact van online ontwikkelingen op de totale retail’, aldus Van Oosterhout. ‘Dat laatste zullen we meer gaan doen, onder de begin dit jaar geïntroduceerde ondertitel “digital commerce”. Om professionals nog beter te informeren is er een nieuwe, gebruiksvriendelijke website in de maak.’

In reactie op de aanstelling van Van Oosterhout zegt Paul Petermeijer, eigenaar en algemeen directeur van BBP Media: ‘Ik ben blij dat we met Arjan de opvolger van Marieke in huis hebben. Hij beschikt over grote kennis van digital commerce en hij houdt van het vak. We geloven dat Twinkle de volgende groeistappen kan zetten met Arjan als hoofdredacteur.’