Twinkle | Digital Commerce

Walmart wil met virtuele marktplaats jonge doelgroep bereiken

2024-05-27
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Walmart heeft een nieuwe virtuele marktplaats geïntroduceerd waar het middels gamification in wil zetten op een jongere doelgroep.

Op Walmart Realm kunnen influencers hun eigen digitale winkeltje creëren in een metaverse-achtige setting. Shoppers kunnen hier de lievelingsproducten van diezelfde influencers bekijken en uiteraard ook kopen op Walmart.

Momenteel is Walmart Realm beschikbaar op desktop of de smartphone en bestaat het uit drie gebieden, waaronder een soort aquarium en een wild west-thema. Hier kunnen bezoekers – naast items bekijken en kopen – ook video’s bekijken en minigames spelen.

'Unieke digitale winkelervaring'

Met Walmart Realm wil de Amerikaanse supermarkt op een speelse manier een jongere doelgroep bereiken, zo laat cmo William White weten op LinkedIn: ‘Walmart Realm verlegt grenzen als een unieke digitale winkelervaring met door influencers geleide virtuele winkels in meeslepende werelden. Het is fantasierijk, vol inspiratie en simpel gezegd: heel leuk. Bij Walmart omarmen we innovatie met e-commerce-ervaringen die zijn ontworpen met de virtuele wereld als middelpunt.’

Walmart investeert al langer in dit soort initiatieven. Zo maakte het bedrijf eerder een samenwerking met gamingplatform Roblox wereldkundig.

Lees ook: ‘Retailers en videogames: (on)benut potentieel’ (Twinkle 4 2024)