MediaMarkt breidt zijn aanbod retail media uit. Het bedrijf start met Sponsored Brand Ads, waarbij partners hun merk meer zichtbaarheid op het platform kunnen geven.
De elektronicaretailer introduceert dit in verschillende markten, waaronder ook Nederland. Ook is het beschikbaar in België, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje, Polen en Zwitserland.
De Sponsored Brand Ads zijn een uitbreiding van het huidige retail media-portfolio, dat bestaat uit Sponsored Product Ads, A+ Content en Reporting.
De uitbreiding past binnen de strategie van MediaMarkt om aan het einde van boekjaar 2025/2026 45 miljoen euro aan omzet uit retail media-activiteiten te genereren voor alle eerder genoemde acht landen.
‘Het jaar 2024 is voor ons zeer goed begonnen en we zijn sterk gegroeid. In onze recent vrijgegeven Q2-resultaten rapporteerden we een vijfvoudige stijging van de inkomsten voor onze retail media-divisie over heel Europa. Met ons nieuwe Sponsored Brand Ads-product willen we deze groei voortzetten en onze partners de best mogelijke selectie van producten en diensten bieden over de hele funnel’, zegt Torsten Ahlers, Managing Director van Media-Saturn Marketing GmbH.
Volgens Ahlers heeft MediaMarkt ook plannen om de aanwezigheid van partners in de winkels te vergroten via in-store advertising.
Wil jij alles te weten komen over retail media, en leren van interessante sprekers en cases? Kom dan morgen naar de eerste Retail Media Day in Media Plaza in Utrecht, een event van Twinkle en zustertitel MarketingTribune. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
MediaMarkt breidt retail media uit met Sponsored Brand Ads