Bol biedt merken en verkooppartners voortaan een eigen etalage op het platform met het nieuwe advertentieproduct Branded Shelves.
Met Branded Shelves kunnen geselecteerde verkooppartners en leveranciers hun merkverhaal en assortiment visueel presenteren binnen Bol.com. De digitale etalages bestaan uit zogeheten Shelves: combinaties van beeld, tekst en uitgelichte producten. Volgens Bol helpt dit consumenten beter kiezen, terwijl merken zich sterker kunnen profileren.
Het selfservice-advertentieproduct is ontwikkeld in samenwerking met driehonderd partners, onder wie PurelyGoods. Medeoprichter Floris Boeije: ‘We kunnen klanten nu beter laten zien wie we zijn en waarom ons aanbod bij elkaar hoort. Dat helpt in zichtbaarheid én vertrouwen.’
De introductie van Branded Shelves markeert een volgende stap in de ontwikkeling van Bol als retailmedia-platform. Waar adverteren voorheen vooral op conversie gericht was, verschuift de focus naar merkbeleving en herkenning. Joris Scheepens, Chief Advertising & New Business Officer bij Bol, ziet dat als een belangrijke ontwikkeling: ‘Merken willen meer dan alleen zichtbaar zijn; ze willen herkenbaar aanwezig zijn in het platform.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol lanceert Branded Shelves voor visuele merkbeleving