Twinkle | Digital Commerce

Spotler Group investeert in AI en de Duitse markt door overname CrossEngage

2023-12-22
1000562
  • [partnernieuws]
  • 1:24

Spotler Group heeft de overname aangekondigd van CrossEngage, ontwikkelaar van een (internationaal) Customer Intelligence platform.

CrossEngage past naar eigen zeggen perfect in het marketing-technologie portfolio van Spotler Group. Door AI-gestuurde voorspellende modellen en doelgroepen toe te voegen aan de huidige CDP- en CRM-platforms binnen de Spotler Group, worden deze platforms krachtiger in gebruik voor Spotler-klanten. Tegelijkertijd opent deze overname de deuren naar de Duitse markt voor Spotler, aangezien CrossEngage zijn hoofdkantoor in Berlijn heeft.

CrossEngage, opgericht in 2015, heeft zich gespecialiseerd in het aanbieden van een platform dat klanten een eenvoudige manier biedt om klantdoelgroepen te identificeren, prioriteren en activeren. AI en voorspellende modellen bepalen de impact en urgentie van het bereiken van deze doelgroepen vanuit het oogpunt van monetaire impact.

CrossEngage heeft 41 medewerkers die vanuit kantoren in Berlijn en Hamburg werken. CrossEngage werkt voor klanten als Deutsche Bahn, Peek & Cloppenburg en ShopApotheke.

Lee Chadwick, CEO of the Spotler Group: ‘Ik ben heel erg enthousiast om een succesvol jaar bij de Spotler Group af te sluiten met de overname van CrossEngage GMBH. De afgelopen twee jaar hebben we actief geprobeerd de Duitse markt te betreden, maar hebben we tot de overname van CrossEngage nooit de juiste match gevonden. We kijken er erg naar uit om o.a. onze e-mail marketing automation, websitepersonalisatie en onsite search naar de Duitse markt te brengen en de bestaande CrossEngage klantenbase te verrijken met deze complementaire technologieën. Tegelijkertijd kunnen we datagedreven platformen verrijken met de AI-gedreven technologie zodat wij onze bestaande Europese klanten en partners activeren om nog meer met hun data en kanalen te doen voor nog betere resultaten. 2024 wordt echt een mooi jaar voor zowel huidige als nieuwe Spotler-klanten.’

Partnernieuws valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.