Twinkle | Digital Commerce

PostNL is 12 oktober gastheer van hét e-commerce kennisevent: Shopping Today

2023-09-12
1000562
  • [branded content]
  • 2:53

Kom 12 oktober naar Shopping Today en leer hoe je jouw webwinkel tot een succes maakt. Als gastheer deelt PostNL graag zijn kennis over de beste bezorging. Consumenten eisen namelijk steeds meer bezorgopties. Waardoor je als ondernemer vaak wordt opgeslokt door de logistieke rompslomp. Tijd die je liever stopt in het laten groeien van je webshop. Bij PostNL is een zakelijk account dan ook meer dan pakketten van A naar B brengen.  Kies ook voor PostNL als je standaard bezorgpartner en maak gebruik van 5 gratis services die jouw webwinkel echt helpen groeien.

1. Met bezorgopties groei je 23% meer

Maar liefst de helft van de consumenten kiest weleens voor een andere webshop als de gewenste bezorgoptie ontbreekt. Want klanten willen zelf bepalen waar en wanneer ze hun pakket ontvangen. Dit betekent meer tevreden klanten en meer conversie. Daarom is het aansluiten van bezorgopties in de check-out bij PostNL gratis.

2. Standaard de beste track & trace

Dat is wat klanten verwachten en zo ziet PostNL dat ook. Dus de meest accurate track & trace is gewoon de standaard. Inclusief pushnotificaties in de app en e-mails in huisstijl. En komt de bezorging niet uit? Dan kan de klant eenvoudig het bezorgmoment wijzigen.

PostNL is echt goed in het informeren van onze klanten. Bijvoorbeeld door het koppelen van de PostNL-app met de Thuisapotheek-app of het klantportaal van Pluripharm Direct. De consument ziet nu gelijk alle track & trace-info in de app. Ook merken we meer rust bij onze klantenservice. En we scoren beter op bezorging in ons klanttevredenheidsonderzoek!
Gerard van de Weert - Operationeel directeur Pluripharm

3. Nooit meer retouren door een verkeerd adres

Hoe simpeler de checkout, hoe beter. De gratis adrescheck van PostNL controleert razendsnel alle adressen in de checkout. Zo vullen klanten altijd het juiste adres in. Nooit meer retouren door een verkeerd adres! Dat scheelt tijd én geld.

4. Heen- & teruglabel scheelt je tijd en geld

Met het gratis heen- & teruglabel is het verzendlabel gelijk het retourlabel. Ondernemers betalen alleen retourkosten als de klant ervoor kiest om zijn pakket retour te sturen. Zo is het heen- & teruglabel dubbel handig en duurzamer: het scheelt een retourlabel in het pakket stoppen en de klant hoeft niet te printen en te plakken.

Met het heen- & teruglabel hoeven onze klanten niet te printen of te plakken als ze willen retourneren. En in het warehouse schrappen we zo de extra handeling van een retourlabel printen en in het pakket toevoegen. Dat scheelt 22.330 kilo papier per jaar!
Elodie Janse - Manager HR en Customer Experience Omoda

5. Direct actie ondernemen op je data

In het zakelijke account van PostNL krijg je als ondernemer continu inzicht in je orderbevestigingen, verzendgedrag en de logistieke prestaties van post en pakketten. Verbeteringen of kansen zie je zo direct. Of maak gebruik van de gratis segmentatiescan. Die maakt relevante profielen van het klantenbestand. En boost zo de conversie met persoonlijke communicatie en campagnes.

Nieuwsgierig geworden naar hoe je van je webwinkel een daverend succes maakt? En wil jij leren van bedrijven zoals PostNL? Kom op 12 oktober naar Shopping Today in DeFabrique, Utrecht. Of lees alvast alle groeitips van PostNL.

Bekijk het programma