De Zwitserse supermarkt Migros stopt met de in 2019 gelanceerde myMigros dienst. Het online bestellen van verse producten met levering binnen een uur bleek niet winstgevend te zijn, waardoor Migros eind september de stekker eruit zal trekken.
Dit meldt het Zwitserse Berner Zeitung. Online verse boodschappen bestellen, snelle bezorging per elektrische auto vanuit een regionale Migros-vestiging in een naar keuze tijdvenster van een uur: met dit concept lanceerde de supermarkt in 2019 myMigros. Helaas leverde de dienst niet het gewenste resultaat op en is besloten om deze ‘proef’ na vier jaar te stoppen. Ongeveer 130 eigen medewerkers worden getroffen.
De Zwitserse supermarkt test wel vaker een nieuw idee. Zo bleek in februari van dit jaar dat de supermarkt gestart was met het testen van een autonome bezorgrobot. Die bezorgservice werkt op een zelfde wijze als vergelijkbare initiatieven. De robot is voorzien van de nodige sensoren waarmee continue de omgeving, voorbijgangers, het verkeer en verkeerslichten in de gaten worden gehouden. Het wagentje zelf kan 64 boodschappentassen vervoeren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Migros stopt met myMigros
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.