Bijna zes op de tien Nederlandse consumenten vindt het belangrijk dat webshops hen op de hoogte houden van de meest duurzame verzendoptie.
Consumenten vinden het steeds belangrijker om te kunnen kiezen uit duurzame verzendopties en willen daarnaast meer transparantie op het gebied van milieu-impact. Dat blijkt althans uit onderzoek van Manhattan Associates, onder duizend respondenten.
In het onderzoek werd ook stilgestaan bij de verwachtingen die consumenten hebben van bedrijven op het gebied van duurzaamheid. 71 procent vindt het belangrijk dat bedrijven hun activiteiten verduurzamen. Daarnaast wil 58 procent dat organisaties uitgebreid en transparant communiceren over inspanningen die ze leveren, onder meer om duurzaam te produceren en te leveren.
Een meerderheid van 57 procent wil dat webshop hen actief bewustmaken van de meest duurzame verzendoptie. Een beperkt deel (34 procent) van de consumenten gelooft dat webwinkels dat nu al doen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Meerderheid consumenten wil meer transparantie over duurzame verzendopties’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.