Twinkle | Digital Commerce

Otrium heeft een nieuwe ceo

2023-07-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:38

Fashion outlet Otrium heeft in Zuhairah Washington een nieuwe ceo gevonden. Onder haar leiding moet Otrium winstgevend worden en verder groeien in met name de Verenigde Staten.

De benoeming van Washington zorgt ook voor een verdere verschuiving in het management. Medeoprichter Max Klijnstra wordt als chief sustainability & growth officer verantwoordelijk voor de marketingstrategie en duurzaamheidsdoelen. De andere medeoprichter – Milan Daniels – houdt zich bezig met het opschalen en bevorderen van wereldwijde merk partnerschappen van het platform.

De nieuwe ceo is al bekend binnen Otrium. Ze trad in 2021 toe tot het bedrijf als president en coo. Als ceo is ze verantwoordelijk voor de internationale groei en het toezicht houden op alle aspecten van de wereldwijde operaties van Otrium, waaronder productontwikkeling, techniek, verkoop, marketing, logistiek, uitbreiding, juridische zaken, financiën en personeelszaken. ‘Ik voel me bijzonder gelukkig dat ik een bedrijf mag leiden dat consumenten van alle sociaaleconomische achtergronden toegang biedt tot 's werelds beste premium modemerken tegen betaalbare prijzen, en dat alles in het kader van een grotere missie - ervoor zorgen dat alle geproduceerde kleding wordt gedragen. Als een van de weinige Afro-Amerikaanse vrouwelijke ceo's in tech die een wereldwijd fashion platform leidt,  ben ik vooral trots dat we de volgende fase van Otrium aan het opbouwen zijn met een leiderschapsteam dat voor 40 procent uit vrouwen bestaat, waarvan 100 procent vrouwen van kleur zijn.’

Milan Daniels zegt het volgende over het nieuwe management van Otrium: ‘Doordat Max de rol van chief sustainability & growth officer op zich neemt, kunnen we deze onderwerpen meer op de voorgrond plaatsen binnen het hele bedrijf. In combinatie met Zuhairah - een uitzonderlijke leider die onze ambities voor Otrium deelt - in de rol van ceo en ieder van ons die onze toegewezen rollen vervullen, is het uitvoerend team beter gepositioneerd dan ooit om van Otrium  een van 's werelds toonaangevende end-to-end outlet fashion platforms te maken.’

Op Otrium kunnen merken hun restvoorraad kleding verkopen. Consumenten kunnen deze kleding weer tegen hoge korting kopen.