Starbucks zet meer in op thuisbezorging van zijn koffie. In de VS is het bedrijf daarom een samenwerking aangegaan met CloudKitchens. Via de ghost kitchens van die partij wil de Amerikaanse koffiegigant groeien met bezorgingen.
Starbucks zet meer in op bezorging. Eerder ging het al samenwerkingen aan met partijen als Doordash, Uber Eats en Just Eat Takeaway / Thuisbezorgd, waarmee het bedrijf ook al samenwerkt in Nederland. Die partijen halen tot nu toe de bestellingen op in de winkels. De koffieketen meldt dat het bezorgsegment jaarlijks al 20 procent groeit, zo schrijft Business Insider.
De website citeert Starbucks’ ceo Laxman Narasimhan tijdens een earnings call. ‘De vraag naar bezorging blijft sterk, zelfs nadat de mobiliteit van consumenten zich (na corona, red.) heeft hersteld. Dat toont aan dat deze vraag gestaag is gegroeid en nauw verweven is geraakt met de levensstijl van onze klanten.’
Meer groei van thuisbezorging wil de koffieketen nu dus bewerkstelligen met de inzet van ghost kitchens, speciale locaties die alleen toegankelijk zijn voor bezorgers. Op die manier kunnen Starbucks vestigingen zich blijven richten op de klanten in de winkel. Volgens Business Insider gaat de eerste ghost kitchen van het bedrijf binnenkort open in een vestiging van CloudKitchens in San Francisco.
zoo, koffie is booming tegenwoordig. Ik kwam vanochtend ook al een listing tegen op webshopovername.nl, waarbij de domeinnaam Koffies.nl te koop wordt aangeboden. https://www.webshopovername.nl/aanbod/koffie-domeinnaam-te-koop