Pakketbezorger PostNL heeft te maken met vertragingen bij het bezorgen en retourneren van pakketten. De hoeveelheid pakketjes als gevolg van het gestorte vakantiegeld is meer dan verwacht.
Dit meldt een woordvoerder van PostNL aan Nu.nl. Het is algemeen bekend dat het aantal online bestellingen omhoog gaat op het moment dat mensen hun vakantiegeld binnen hebben. De pakketbezorger checkt daarom van te voren bij diverse webwinkels wat ze aan bestellingen verwachten en speelt daarop in. Dit jaar blijkt het veel meer te zijn dan verwacht. Volgens de woordvoerder heeft het mooie weer van de afgelopen dagen (en het vooruitzicht voor de komende tijd) ook geleid tot extra uitgaven zoals zwembadjes en zomerkleding.
De pakketbezorger geeft aan enkele maatregelen ingevoerd te hebben om die achterstand weg te werken. Zo krijgt bezorging voorrang op retour gestuurde pakketten. En maken de wagens van PostNL extra ritten, ook in de nacht. Veel extra mankracht inzetten op korte termijn is net als bij veel andere bedrijven ook bij PostNL een uitdaging.
Hoe kan een bedrijf als Postnl verrast zijn door het aantal bestellingen rond vakantietijd? Dan heb je je bedrijfsvoering toch niet op orde?! Uit bovenstaand artikel lijkt het net als of zij er niets aan kunnen doen. Dat vind ik gek.
En kunnen jullie aandacht hebben voor de gevolgen voor de webwinkel bedrijven? Een klant van mij heeft namelijk een webwinkel en krijgt alleen maar klachten binnen over de postbezorging. Het bedrijf krijgt uitstekende reviews van haar klanten (4,9 van de 5 sterren) maar moet zich toch elke keer weer verantwoorden voor de problemen bij Postnl.
Ik ben zo'n webwinkel. Bij PostNL krijgen de webwinkels met grote volumes voorrang en dan is het aan mij om aan klanten uit te leggen dat ik er echt niets aan kan doen dat hun bestelling tot een week langer onderweg is. Klanten snappen dit niet en hebben dus weinig begrip. Inderdaad slecht voor mijn beoordelingen. En helaas blijft brievenbuspakketjes echt nog het domein van PostNL, dus goede alternatieven zijn er niet.
Post nl jullie hebben een week nodig. En elke dag verzetten jullie de datum. Hoe slecht jullie het doen en andere postorder bedrijven het wel kunnen. Jullie hadden in 2018 bij trots radar ook problemen. Daar hebben jullie niet van geleerd. Jullie hebben gewoon de zaken niet voor elkaar. Geef dat eens toe maar verschuil jullie niet.