Twinkle | Digital Commerce

Plus start retail media-tak

2023-05-16
1000562
  • 1:03

Supermarkt Plus is van start gegaan met retail media, een vorm van adverteren die enorm in opkomst is. Vooralsnog beperkt het retail media-aanbod van Plus zich vooral tot de winkels, later komt dit ook online beschikbaar.

Plus heeft momenteel verschillende instore mediakanalen zoals digitale schermen, schapcommunicatie, radioboodschappen en sampling. Later komen er ook adverteermogelijkheden online en in de app. Daarnaast komt er later dit jaar een selfservice online retail mediaplatform. Daarop kunnen adverteerders eenvoudig sponsored products en native banners inzetten.

De afgelopen tijd heeft Plus zijn retail media-team uitgebreid. Onderdeel van het team zijn onder andere Floris Slaghek, Olly Broers en Joris Pelle, die ervaring hebben met retail media bij respectievelijk bol.com, Albert Heijn en Amazon. Het team wordt geleid door Olivier Fornier: ‘Plus is met een marktaandeel van 10 procent de derde grootste servicesupermarkt van Nederland. Ruim 4,5 miljoen bezoekers per week binnen bijna 400 Plus winkels. En het aantal Plus winkels groeit de komende periode door de fusie met Coop alleen maar verder. Een enorm potentieel, dat leveranciers dankzij deze nieuwe manier van adverteren optimaal kan benutten.’

Lees ook: 'Hoe hoog wordt de retail media-golf?' ( Twinkle 10 2022)