Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de markt: Union River

2023-02-15
1000562
  • [interview]
  • 1:27

De missie van Union River is om mannen in al hun rollen – als vriend, vader, carrièretijger, sportmaatje en wat al niet – te supporten.

Union River is een nieuwe loot aan de stam van wehkamp. De webshop beoogt mannen in al hun functies te ondersteunen. ‘Dat doen we met inspirerende content, de nieuwste mode, accessoires, verzorgingsproducten, sportproducten, outdoor gear et cetera, en met een shopervaring die net zo uniek is als de klant’, meldt Jaimy Smith van de Wehkamp Retail Group. ‘In de nabije toekomst willen we ook een community openen waar mannen elkaar kunnen supporten en inspireren. Samen sta je toch sterker’, weet de persvoorlichter, die aangeeft dat het merk hierin verschilt van reeds bestaande mannenwinkels. Webshopbezoekers vinden naast alle artikelen ook tips. Zo zijn er blogs te lezen over hoe je de verzorgingsproducten moet gebruiken, zijn er stylingtips voor hoe en wat je kunt dragen om er op je best uit te zien, (ook voor specifieke gelegenheden), kun je lezen over kapseltrends, gezond leven, vakantietips en dergelijke. ‘Union River brengt op die manier vele facetten bij elkaar in één platform’, aldus Smith.

De nieuwe webwinkel is net als kleertjes.com een losstaand onderdeel van de Wehkamp Retail Group. Voor wat betreft logistiek, IT en service kunnen ze gebruikmaken van de techniek van de groep, maar de shop heeft zijn eigen doelgroep, assortiment, imago en team, aldus de persvoorlichter. ‘We zijn een nieuwe webshop met de voordelen van een grote, betrouwbare speler in de markt.’

Marketingwise heeft de onderneming een aantal influencers als ambassadeurs aan zich verbonden. De grootste uitdaging is om in het e-commercelandschap op te vallen als nieuw merk. ‘En om vervolgens omarmd te worden door onze brede doelgroep. We hopen dat alle mannen zich bij ons thuis voelen’, besluit Smith.