Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de markt: Tommie the Cat

2022-06-30
1000562
  • [interview]
  • 1:30

‘Alles voor jouw happy cat’, luidt de premisse van het nieuwe d2c-merk Tommie the Cat, opgericht door Jesse Luk. Hij is er de chief cat officer (CCO).

De ‘happy cat garantie’ bestaat uit graanvrije voeding, premium klonterende kattenbakvulling, ontzorging door bezorging en elke maand een surprise voor de kat. Het merk is ontstaan omdat de eerste kat van oprichter Jesse Luk, Tommie, vanwege vele kwaaltjes alleen hoogwaardige producten mocht hebben. De CCO ergerde zich eraan dat er geen kwalitatief goed merk was dat alle benodigdheden in één doos leverde. Bovendien is er in Europa geen merk dat zich uitsluitend op katten richt, vertelt hij: ‘Zelfs in grote dierenwinkels wordt het gros van de ruimte aan de hond besteed.’ Naast dit specialisme onderscheidt het nieuwe merk zich volgens de oprichter op kwaliteit, gemak en fun.

Tommiethecat.com is half april live gegaan. ‘Het heeft een lange aanloopperiode gehad, aangezien we besloten hadden een heel nieuw merk in de markt te zetten. Dat betekent niet alleen een webshop ontwikkelen, maar ook recepturen kiezen, verpakkingen ontwerpen en het logistieke proces inrichten.’ Om de drempel te verlagen kunnen potentiële klanten eerst een proefpakket aanschaffen. Als ze tevreden zijn, is het lidmaatschap de volgende stap.

De logistiek en distributie is bewust uitbesteed. Luk: ‘We werken met Surlogic fulfilment. We hebben namelijk forse groeiambities en je wilt jezelf dan niet tegenwerken door fouten te maken in het inpakken, of het aantal vragen niet aan te kunnen.’

Het nieuwe merk zit voor wat betreft marketing nog in een prille fase. ‘Tot nu toe gebruiken we pr, display, social media en SEA. Maar mond-tot-mondreclame blijft vooralsnog het beste werken’, weet Luk. De komende maanden wil hij in Nederland eerst meer klanten trekken; als het fundament stevig staat is de rest van Europa aan de beurt, te beginnen in België en Duitsland.