Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de markt: The Green Lemon

2022-05-11
1000562
  • [interview]
  • 1:29

De shopnaam verraadt het niet, maar The Green Lemon biedt woonaccessoires, kaarsen, serveerplanken, planners, een eigen lijn wenskaarten en een categorie tweedehands items.

Toch is de naam onderdeel van de strategie, vertelt webshopeigenaar Nicole van Gend: ‘Ik weet dat ik geen gouden ei of gat in de markt heb, dus ik wilde iets doen waarmee ik opval. Zo kwam ik zowel op het idee van een citroen op elke productfoto, als op de webshopnaam.’ Daarmee onderscheidt de winkel zich van andere, aldus de eigenaar: ‘Die citroen in beeld zorgt voor herkenning, maar een klant kan daardoor ook inschatten hoe groot het betreffende product is.’ Het green in de winkelnaam staat voor duurzame verzending en het assortiment tweedehands artikelen (‘pre-loved’).

Van Gend verkoopt via Thegreenlemon.nl vooral producten die ze zelf heel mooi vindt. ‘Mijn huis staat inmiddels vol en het bouwen, onderhouden en vooral verbeteren van een webshop vind ik super interessant en leuk om te doen.’ Zo ontstond tijdens de zoveelste lockdown het plan voor een eigen webshop. De voorraad spullen staat gewoon bij de eigenaar thuis, verzending gaat via MyParcel en de pakketjes worden afgegeven bij een postpunt om de hoek. ‘En in tegenstelling tot de grote jongens doe ik bij elke bestelling een vreugdedansje’, lacht Van Gend. Ze verwacht haar doelgroep vooral via Instagram te bereiken. ‘Omdat ik focus op millennials, is inspiratie bieden op de socials en een goede klantreis erg belangrijk. Ik ga vooral inzetten op reviews. De customer experience top ik af met een persoonlijk geschreven kaartje’, meldt Van Gend. Ze weet dat ze hard moet werken om bij potentiële klanten in de de aandacht te komen én te blijven. ‘Toch denk ik dat het kan’, besluit ze. Als ze maar alles zelf kan blijven doen: van inkoop tot fotograferen, van webshop bouwen tot inpakken en verzenden.